BİRİNCİ SINIF OKUMA YAZMA ÇALIŞMALARI
DAĞITIM YERLERİNE
İlgi : a)Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 9.Maddesi
b)Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğin 31.Maddesi
İlimizde eğitim ve öğretim süreci yoğun bir şekilde devam etmektedir. İlköğretimin birinci kademesi olan ilkokulların birinci sınıf öğrencileri; eğitim – öğretim hayatlarının en önemli basamağı olan “okuma yazma ve okuduğunu anlama” dönemi olduğu bilinmektedir. Bu vesile ile öğrencilerimiz; “okuma - yazma” çalışmaları ile ilgili pedagojik öğrenme aşamalarının en temel kısmını, ilkokulların birinci sınıfında almaktadır.
Bundan dolayı “okuma – yazma” çalışmalarında akranlarıyla beraber aynı seviyeye ulaşamayan; okuma yazmayı geç ve güç öğrenen ve çeşitli nedenlerle “okuma – yazma” etkinliğinde geride kalan öğrencilerimize yönelik sınıf öğretmeni, okul yönetimi (Müdür, Müdür Yrd.), öğrenci velisi ve varsa rehber öğretmen ile beraber; her on beş günde bir toplanarak gerekli önlem ve tedbirlerin alınması; Sınıf Öğretmenleri, okuma yazma faaliyetlerinde geride kalan bu öğrencilere daha fazla yoğunluk verilmesi, zaman ayrılması; yapılan tüm çalışma ve faaliyetlerin de tutanak altına alınarak evrak klasöründe muhafaza edilmesi gerekmektedir.
Yapılan tüm çalışmalara binaen ve sınıf öğretmeni paydaşlarla beraber aldığı tüm tedbir ve önlemlere rağmen; ilgili öğrenciler, hala yeterli gelişmeyi gösteremiyorsa İlgi (b) yönetmenliğin 31. Maddesine göre velinin de görüşü alınarak; okul yönetimi ile beraber öğrenci başarı durumunun yeniden değerlendirmesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin ilgili konu hakkında gerekli Rehberlik/inceleme ve denetimin zamanında yapılması hususunda;
Bilgi ve gereğini önemle rica ederim.
Yakup SARI
Vali a.
İl Milli Eğitim Müdürü